Låst upp min blogg.

Påbörjade just innan ett långt inlägg (ett annat, inte detta) där jag skrev litegrann om hur det har varit, vad som hänt osv. Kanske skriver färdigt det och lägger ut det någon annan dag!

Jag kan välja att försöka gömma problem. Välja att bara köra på med livet, utan att stanna upp och tänka. Kan göra saker hela tiden, så jag glömmer vem jag egentligen är och hur jag mår. Har gjort det i perioder, men jag orkar inte det. Vill inte det i längden. Vill bli mig själv, vill vara den jag är. Vill få ut det bästa möjliga av livet, inte leva halvtaskigt och i förnekelse. Vill ordna upp saker en gång och sen gå vidare på nytt.


Vet inte ens om jag vill berätta, eftersom att någon/folk verkar ju bara ta första bästa tillfälle och vara dum, trots att jag ber om lugn och ro. Hoppas på att folk öppnar ögonen och kanske låter en vara och tänker efter lite om man berättar, verkar ju bara dumt. Verkar ju inte göra någon skillnad?

Iallafall. Lite kort sagt:

Jag har inaktiverat min facebook, stängt av min mobil och är inte inne på MSN typ.. Detta har jag valt själv! Kände att jag behövde vara helt ifred ett tag. Behöver tid och rum. Jag ångrar det inte, det är faktiskt skönt.


Jag vet inte riktigt vad som kommer hända framöver, det är mycket. Kurator, läkare, psykolog, mediciner, möten hit och dit. Det går iallafall framåt, hoppas jag!

Det här är heller ingenting som dykt upp nu helt plötsligt, eller vad jag ska säga. Det har varit kaos med/runt omkring mig sen långt tillbaka. Det är bara nu jag insett att jag inte kan bli "frisk" och må bra av mig själv, jag måste ha hjälp för att bli mig själv och stanna där, utan att falla tillbaka.


Anledningen till att jag skriver det här, är för att jag för sista gången vill be folk om ta LITE hänsyn iallafall. Det är ingenting att skämta om, det är ingenting att håna folk för. Som till exempel kommentarerna på min blogg som "funkar inte vuxenpsyk eller?" det är ju ingenting att skoja om? Jag menar, vem fan gör så ens? Vad är det roliga i att folk inte mår bra? Allvarligt.. Sen kan jag även tillägga att jag inte har varit inlagd någonstans eller så?


Jag brukar inte bry mig så mycket om vad folk säger i vanliga fall. Men nu bryr jag mig om att folk/någon skriver kommentarer på min blogg om att jag har varit elak mot folk, att jag har fått folk att må dåligt osv. Det är inte sant! För är det någonting jag är noga med är det att man ska vara ärlig. Att man ska säga saker direkt till folk, istället för att snacka runt en massa. Sen skulle jag väll aldrig medvetet vara elak mot mina kompisar, och folk jag umgås med? Sen skulle jag inte orka vara taskig mot folk över huvudtaget. Vad skulle jag tjäna på det? Fattar faktiskt ingenting. Det gör mig bara förvirrad när jag inte heller vet vem som kommenterar..

Det är väll klart att jag har gjort dumma, korkade och omogna saker. Herregud, det har väll alla. Snackat skit osv har väll varenda 14-åring gjort på högstadiet? Men det var ett tag sen jag "kom ifrån" sånt. Det vet folk som känner mig. 

Jag menar, vem kan vilja medvetet vara elak mot mig? Vem kan vara så störd att skriva sånna sjuka saker och inte heller förklara vad den menar? Vem kan vara så feg och inte våga stå för vad den säger?.


Det blir bara sjukare och sjukare för varje gång jag tänker på det.. Usch, jag börjar nästan må illa när jag tänker på det.


Fan, vad skönt det vore att flytta, egentligen. Till en ny stad, där ingen känner en eller vet något. Man får välja precis vem man vill vara! Jaa, får väll se vad som händer framöver. Nu är ju skolan över så.




Låten har ingenting speciellt med något att göra, den blev bara random från min gamla lista!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Trots att saker verkar svåra för tillfället så kommer allting garanterat ordna upp sig förr eller senare. Stå på dig, var stark och ta inte emot skit från någon som inte har någon aning om vad som pågår eller vad som hänt. Du är en brud som jag vet är stark och som kommer klara det här bara du får en liten knuff i ryggen så att du sen orkar fortsätta själv. :)

Du vet var du har mig om du behöver prata!

You'll make it!



Kram! <3

2011-05-31 @ 20:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0