Pucko med puck

Nu vilar jag en stund från facebook. Orkar faktiskt inte kolla alla som lackar över något sånt där spel där man skjuter på en platt rund sak.. Puck? Tror jag det kallas. Man får höra att det är totalt värdelöst att jaga runt på en sånn ute på isen som någon galning med en klubba i handen, om man frågar om min åsikt.

Och ÄNNU värdelösare att orka glo på sånt. Folk låter ju som om livet hängde på en sport. 

Som om jag ska gråta floder och gå loss med aggressivitet för att den jag vill ska vinna BB åker ut, eller nåt. Jag menar, seriöst. OK, sörj över förlusten! Det får man. Men come on. Låter ju som att var och varannan tappat livslusten för gott. Liksom vem bryr sig om en vecka? En månad? Ett år? Tio år?

Hockey kommer ju för fasiken tillbaka. Gnäll färdigt idag, men chilla med er gnällspikar efter helgen åtminstonde!


Ja, okej. Jag medger att jag överdriver en aning, haha. Sådär grinig är jag inte över dom som gnäller. Jag hade nog varit en av dom värsta på att gnälla och lacka, ifall mitt huvud hade funnit intresse med hockey.



Eeh OK.. Förlåt kära Luleåfans! Jag lider med er. Nästan. Och Skellefteåfansen - fira hårt i helgen! Bra tack.
Nu lämnar ordet "hockey" min blogg för gott. Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0