Kvinnors plats är inte alltid i köket

Den här kvinnans plats är iallafall inte i köket. Hennes sista plats är framför spisen.


Jag brukar nästan aldrig orka laga mer än 5-10 mins mat (exempelvis korv/köttbullar och makaroner, hamburgare, fiskpinnar och mos, om jag inte kör på yoghurt/gröt/fil + mackor).

Men idag kände jag tydligen för att orka laga kyckling och strips med tillbehör.

Här är ytterligare ett bevis på att jag INTE platsar i köket:



Glömde såklart pannan på spisen. Försök #1 på att göra beasås = massa swintognugg.

Min andra fail var att tro att kyckling var klar, när det visade sig att den var alldeles blodig.



Well.. Det löste sig iallafall i slutändan! Förutom en klumpig beasås #2 (fel: gjorde den för långt i förväg och värmde upp på spisen igen).

Vad kan vi härmed konstatera? Jo, att mitt vanliga citat "Jag suger på att laga mat" verkligen stämmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0