Trettondag jul

Ställde just frågan varför så många festar idag åt Robin. Han informerade mig om att det är trettondagsafton, vilket jag inte hade någon aning om. Så då festar många? Nu när jag tänker efter är det riktigt mycket festligheter i December och Januari. Före jul, under jul, efter jul, mellandagarna, nyår, efter nyår. Verkar finnas många anledningar att ta en öl eller två vid årsbytet.

Jag och Robin hade ju tänkt fara på en fest ikväll, men det blir inte så. Fast det kvittar, hade ändå inte så stor lust då jag steg upp rätt tidigt. Finns fler tillfällen! Pappa och Carina ska nämligen ha middagsgäster. Inte klagar jag på att få en riktigt god middag, om jag säger så.


Hoppas ni fest-folk får en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0