Evanescence



Föregående musikinlägg fick mig påmind om Evanescence. Det bandet kan jag väll säga att jag har lyssnat på i mina dagar. Det var nog bland de första banden jag började lyssna på och gilla. Där upptäckte jag musiken. Sen framförallt så upptäckte jag åt vilket håll - vilken sorts musik som jag gillar (som mest). Det bästa inom musik alltså. År 2003 gjordes albumet "fallen". Ett album som blev för mig att nöta. Älskbart. Bilderna på väggen? Dom var många.

Hm, 03? Då var jag inte mer än 11-12 år. Det är många år sen nu..

Going Under, Bring Me Back To Life och My Immortal. Oberäknerligt många timmar som jag har spelat de låtarna. Har "glömt" det bandet i många år nu. Har inte ens hört igen deras 2009-album. Utom en låt jag gillat. Så nu lyssnar jag igenom det albumet. The Open Door. Kan säga att i mina öron leverar dom fortfarande. Varför slutade jag lyssna på dom? Varför glömde jag dom? Amy Lee! ♥

Extra: Kan tillägga att låten Amy Lee och Seether gjort är underbar! Broken heter den. Hur fin som helst. Säger det, hon är grym. Hennes röst går inte att sluta älska.


Precis en sånnhär bild hade jag bland annat uppsatt.
Kan säga att jag fortfarande har en liten pyttebild på Amy uppsatt på min spegel..


Vackra, fina Amy!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0