Bara vara själv dag

Jag har precis download:at den tjejigaste tjejfilmen! (Eller jag vet inte, har ju inte sett den, men utgår ifrån 1:an!) Mean Girls 2. Ska lägga mig ner och kika på den. Btw.. Hade en bara-vara-själv-dag idag! Förutom en paus när jag gick ut och hälsade på Älvsbybor en snabbis. I övrigt har jag klarat dagen utmärkt, har varit all alone. Precis som jag hade "lovat" mig själv!

Det är viktigt att klara av att vara själv ibland. Även viktigt att kunna "bara sitta hemma och ta det lugnt". Att stressa av helt enkelt! Jag skulle behöva sådana dagar minst en gång i veckan, tror jag.. Jag stressar nog alldeles för mycket, vilket inte alls är bra. Blir kaos.

Dock borde jag se film, läsa, lösa korsord (ja, jag är nördig - I know) eller någonting annat lugnt, istället för att städa och leta sysslor när jag har bara-vara-själv-dagen. Måste övervinna rastlösheten. Men. Det klarade jag inte så bra idag, sprang runt som en tok. Städade, plockade fram, plockade undan, busade med kläder, tv-dator-tv-dator-köket-tv-dator osv. Såå.. Får se hur det blir med den saken framöver! I will try. Iallafall.

Nå, nu: movietime. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0