Det finns ingen ursäkt

Dra för gardinerna. Gör din dag till din kväll.
Tankarna blir inte mörkare av att dölja ljuset.

Varför utsätta sig för sådant man vet att man inte klarar av?
Försöka duger, brukar det heta.

We live and we die. Life is life.
Däremellan då? Det är det som kallas att Leva.

Vad leva innebär? Det har olika betydelser för varje individ.


Det var meningen att andra delen av filmen skulle falla bort.
Den var antigen fel, eller så var jag för hård.

Hade jag trott på Gud, hade jag sett att det var hans önskan.
Jag tror inte på Gud. För vem är han som tror sig ha rätt att straffa oss?

Vem var det då? Vem tror jag på då? VAD tror jag på?
Tro.. Vad fan är tro?

Hopp och kärlek säger sig vara fortsättningen på tro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0